Cardiac

Foto saya
Berkahwin dengan Najahah Benyahya, mempunyai 2 cahaya mata, Azim Danial Baragbah dan Abyana Baragbah

30 Jun 2018

Kursus Perdana Haji #1

hari ni merupakan hari pertama pihak Tabung Haji menganjurkan Kursus Perdana Haji bagi tahun ni... memandangkan saya mendaftar di Kelana Jaya, jadi saya akan mengikuti kursus ini di Masjid Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah, Shah Alam... Walid & Umi akan mengikuti di negeri Kedah...

 

hari ni kami dikehendaki memakai ihram & melaksanakan praktikal ibadah Haji... mujur dah belajar awal-awal macam mana nak pakai ihram dengan cara yang betul... terima kasih buat sahabat sekerja saya, Saiful dari International Student Department UNITAR, dia lah yang bagi saya guna ihram dia, untuk mendapat berkat, mudah-mudahan dia akan mendapat panggilan Haji kelak... 


Alhamdulillah, bertemu sahabat lama dari Sekolah Kebangsaan Taman Uda, Anuar Abu Bakar... dia dapat panggilan Haji bersama isteri... saya pula bersama Walid & Umi...

saya telahpun mendapat tagging bersama golongan Maktab 87... bermakna saya akan berada bersama kumpulan ni hingga tamat kursus... 



kini giliran kami untuk praktikal tawaf & saie... seronok juga bergerak secara kumpulan, mengelilingi replika Kaabah yang disediakan oleh Tabung Haji...


sarapan disediakan oleh para peserta yang hadir... gerai pun dibuka, lepak-lepak & makan di sana... sememangnya kursus ini merupakan kursus yang bagus sekali untuk bakal jamaah Haji...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan